3 nap Rómában – 4 érv mellette

május 13 , 2017 by: Felholany

Rómában természetesen sokkal több van, mint 3 nap. Aki egyszer már járt ott és megragadta a város nyüzsgése (itt nem a nyüzsgő turistahadra gondolok), az úgyis visszavágyik, akár 1 napot, akár 3 napot, vagy többet töltött ott korábban. Tavaly nyáron 3 hetet pihentem Dél-Toszkánában, Umbriában és „Vakáció-a-vakáción-belül”-i ötletem nyomán megszerveztem egy 3 napos villámlátogatást Róma-Salerno-Amalfi-Positano városok érintésével. (Ez volt az én első és 1 napos római utam, mely azért bőven hagyott hiányérzetet bennem.) A Trasimeno tó partjáról, Passignano sul Trasimeno-ból indultam a reggel 7 órás vonattal, majd egy gyors átszállással Foligno-ban már a Rómába tartó vonaton ültem, ahová 11:30-ra meg is érkeztem. Egy gyors szállodai szobafoglalás után már lehetett is róni a várost, plusz  másnap délelőtt is belefért még néhány látnivaló, majd indulás az Amalfi part felé. Szeretek a Trenitalia járataival utazni, kényelmes, tiszta, normál járattal 3 óra távolság Róma-Salerno, a csúcsszuper Frecciarossa járatával (hazafelé ezt választottam) pedig csak 2 óra utazás. Árban ez kicsit többe kerül, de kényelmi szempontok, átszállás rövidsége, fáradtság, stb. miatt ez döntő ok lehet.
Ugyanilyen villámtempóban történt másnap Amalfi városának megtekintése, amit Salerno pályaudvaráról megközelíthetünk autóbusszal (erről mindenkit lebeszélnék!), vagy hajóval. Mennyivel kellemesebb érzés, amikor a sós tengeri szellő lobogtatja a hajunkat… Odafelé busszal mentem és mivel a gyomrom nem élvezte túlzottan a megpróbáltatásokat, így másnap vissza Salerno-ba a pályaudvarra a hajót választottam.
Egy fél nap Amalfiban tartogatott strandolást, városnézést, kitűnő vacsorát, éjszakai sétát a mólón telihold fényében. Pazar volt. Másnap reggel kis hajózás át Positano városába, villámséta, csodálkozás a lenyűgöző szépség láttán és erő gyűjtés, hiszen visszafelé az egész táv megtétele 1 napra maradt: Positano-Salerno-Róma-Passignano sul Trasimeno (na ezért választottam az áramvonalas, villámgyors Frecciarossa járatát).
…és ez a villámlátogatás hozta meg azt az elhatározást, hogy mind az Amalfi partszakaszra, mind Rómába vissza fogok térni.

Az idei Húsvéti 4 napos hétvége éppen alkalmasnak látszott Róma viszontlátására. Még nagyon-nagyon tél volt, picivel Karácsony után, amikor még csak nagyon messzi álom volt a júliusi szabadság reménye (esetemben mi más is lehetne mint Olaszország?!), „szembe jött” velem nagyon akciósan egy Budapest-Róma repülőjegy. Éreztem, hogy elvesztem és nem fogom kibírni júliusig. Gyorsan elkezdtem Rómában metró közeli szállásokat keresni és meg is találtam. A gondolatot tett, repülőjegy és szállásfoglalás követte.
Majd eljött az utazás napja is. Ha hajnali indulást választottam volna, az utazás napján is több idő jutott volna a városnézésre, de az már lényegesen több költséget jelentett volna. Így délután fél4-re értem a szállásomra és mivel 30 méternyire volt a metrómegállótól, egy órával később már boldogan róttam a belváros utcáit.
Másnap, szombaton bepótoltam az előző évben nem látott nevezetességek megtekintését, igaz elég tempósan (23.760 lépés), de nem maradt ki a Trastevere negyed sem. Úgy terveztem, hogy Húsvét Vasárnap miatt másnap elkerülöm a várost és mivel nagyon csábítónak hangzott az útikönyvem szerint Róma tengerpartja, a vasárnap délelőtt már az elővárosi vonaton talált. Megjegyzem, hogy metróból – érvényes jeggyel – átszállással nem kell új jegyet érvényesítenünk! Ezt az elővárosi vonatot a budapesti HÉV járatával tudom azonosítani, ahol meg ugye ha úgy vesszük egyszer kell egy jegy Budapest közigazgatási határáig, plusz fizetni kell azon túl is…
Érdemes leszállni Ostia di Antica megállónál, ahol néhány perces séta után már csodás romok között sétálgathatunk órákon át. Majd miután már nem állunk a lábunkon, egy megállónyi vonatozás után szemünk elé tárul a tengerpart. Lungomare. Hosszú tengerparti sétány a rómaiak által kedvelt drága Beach Club-ok sokaságával.
Pálmafás oázisok, mini strandházas homokos tengerpartok, belső medencés kertek, strandröplabdás vagy éppen golfpályás klubok kínálják a kikapcsolódás lehetőségeit.
Mivel én még szezon előtt voltam, ezek nagy része vagy még zárva volt, vagy ami nem, az ingyen látogatható/besétálható volt. 1 km séta után a fehér tengerparti homokot egy fekete, szikrázóan csillogó vulkáni homok váltotta fel. Szemkápráztató látvány volt.
Autentikus ebéd egy helyi étteremben, ahol Húsvét lévén már szabad asztal nem volt, de az olasz vendégszeretet, amit annyira imádok, ezt is megoldotta. Gyorsan kerestek egy pici asztal, került mellé szék is, valahová csak úgy beállitva… Ennél tökéletesebb akkor sem lehetett volna, ha asztalfoglalásom van.
A negyedik napon, mivel a repülő csak délután 3 órakor indult hazafelé, még mindig maradt egy fél napos lehetőség egy kis városnézésre. A Spanyol lépcső elképesztő látványt nyújtott a napsütésben, megérte visszamenni.
Összegezve ezt a 4 napot én csak háromnak tekintem, hiszen volt két egész-, és két fél nap = 3 nap.
Hogy miért vállalkozzunk ilyen rapid városnézésre Rómában?
1. 3-4 nap alacsony költségvetésből is jól kivitelezhető.
2. A történelmi belváros gyalogosan jól bejárható.
3. Ha meguntuk a „köveket” Rómában, 20 perc múlva egy csodás tengerparton csobbanhatunk.
4. Mert imádjuk Olaszországot, a dallamos nyelvet, a pizzát, az életörömöt ami az olaszokból árad, stb…

Update:
+1 ok: Ha szakítunk időt arra, hogy utazásunk élményeit és fotóit folyamatosan megosszuk a nagyközönséggel, akár még egy oda-vissza repülőjegyet is nyerhetünk egy európai nagyvárosba (28 célállomás közül választva). ÉN NYERTEM! – Ki találja ki, hová fogok utazni??? Olaszországba!!! 🙂

0 Hozzászólás

Hozzászólás

Pfeffer Rita – Felhőlány

Gasztronómia, utazás, élmények, gondolatok, fotók, inspirációk, lifestyle.

Bővebben rólam itt.

Hírlevélre feliratkozás

Jelentkezz a Hírlevelemre, hogy elsőként értesülj a legfrissebb blogbejegyzésekről!

Instagram

Címkék

ajvár ajánló alma Amalfi arab Ausztria avokádó Balaton-felvidék balatonfelvidék banán bathura bazsalikom beach birs blog blogszülinap bodza boldog dolgok boldogság bonbon bor borsikafű bulgur burgonya bébicékla cheesecake chia cipó colitis colitis diéta csicseriborsó csiga csirke csirkecomb csoki cukkini cukkini virág cukormentes curry cékla desszert dinnye DIY dnk donáció Egyéb egyéb kreatív egészséges egészséges reggeli egészséges étkezés előétel eper erdő kincse esti gyors fagyi farsang feleség felhőlány fesztivál feta film finedine focaccia fogócska fokhagyma fánk fúziós fürjtojás főétel fűszer fűszernövény gabona galette gasztroprogram gluténmentes gomba gondolat gratin gyerek gyors gyümölcs Gödöllő görögdinnye hal hedonista hisztamin intolerancia humusz hétvége húsvét indiai interjú jamie oliver játék kaland karácsony keksz kelt tészta kence kenyér kifli kirándulás knédli koriander koviubi kreatív krémleves krémsajt kucsmagomba kultúra kurkuma kuszkusz kápia képzőművészet kókuszvirágcukor könyv köret közel-kelet Kőtenger laktózmentes lekvár lencse leveles tészta leves liba likőr lime malac mamafőztje marcipán marhahús medvehagyma meglepetés menta mindful eating mindfulness mogyoró mosoly mozzarella muffin Naplás-tó narancsvirágvíz nassolnivaló november nyaralás nyár október olajbogyó olasz Olaszország oldalas olíva orientális padlizsán palacsinta paleo paradicsom parmezán parázsburgonya pesto petrezselyem piac Pilis pisztráng pite pizza pogácsa polenta Positano programajánló prosciutto protein puffancs pulyka pástétom quiche rebarbara reggeli ricotta rizottó rizs ropogós rozmaring rozscipó ruccola rukkola ráérős rétes Róma sajtos Salerno samosa sertésszűz snidling sonka sous vide spagetti spanyol spenót spárga sumac Szafi szafi termék szarvasgomba szendvics Szentbékkálla szeretet szilva szingli szénhidrátcsökkentett színes étel szörp szövegelek szülinap szőlő sárgarépa séta sós sörkorcsolya sült süti sütőtök tahini tavasz tea tempura természetfotó tirol tojás tojásmentes tonkabab torta Toszkána turbolya turi tészta tök tökmag töltött túra túró vagdalt vargánya vega vendégposzt vendégváró vkf workshop zabpehely zsálya zöld zöldség áfonya ájurvéda édesburgonya édesség életmód étteremkritika írás újhagyma ősz